سرمربی بلژیک: بازیکنانم را سرزنش نمیکنم اما مقابل ایران کارایی نداشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک گفت: در بازی با ایران فاقد کارایی لازم بودیم.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رودی گارسیا پس از تساوی بدون گل مل مقابل تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶، اظهاب داشت: ۲ امتیاز مقابل ایران از دست دادیم اما اگر روی موقعیتهای متعدد خود اثربخشی بهتری داشتیم، ۳ بر صفر برنده میشدیم. انتخاب دروازهبان ایران به عنوان بهترین بازیکن زمین، خلاصه بازی را نشان میدهد. انتقاد زیادی از بازیکنانم ندارم، جز اینکه در این دیدار دقت لازم را نداشتیم و در گلزنی ناموفق بودیم. عمق کافی در بازی ما نبود و فاقد کارایی لازم بودیم.
وی افزود: انتظار چنین دیداری را داشتم که در آن بیش از ۷۰ درصد مالکیت توپ را داریم، زیاد سانتر کنیم، زیاد شوت بزنیم و ... . فراموش نکنید که ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم. به سختی میتوانم بازیکنانم را مورد سرزنش قرار دهم و فقط میتوانم بگویم که به اندازه کافی کارآمد نبودیم. بازیکنان ما جوان هستند اما باید جزئیات کوچک را رعایت کنند و اثربخشی خود را تقویت کنیم. بدون واقعبینی از فرصتهای خود استفاده نکردیم.
سرمربی بلژیک اضافه کرد: به نظرم داور در کارتهای زرد کمی ملایمتر عمل کرد، اما برنده نشدن ما به خاطر عملکرد او نبود. آنچه حالا مهم است، خوب آماده شدن و استراحت خوب برای بازی با نیوزیلند است. به تیمم اعتماد دارم.